onsdag, februar 01, 2012

En uventet gave

Idag var jeg til kursus med en danskfaglig konsulent, som netop havde læst min seneste bog, 'Jeg er modig'. Åbenbart kunne hun lide, hvad hun havde læst, for efter kurset tilbød hun mig en skrivetjans til et splinternyt og nytænkende undervisningsmateriale til 6. klassetrin, som hun var medforfatter på, og som indtil videre var udkommet op til 5. klassetrin.

Jeg må sige, at det var en uventet gave at få på sådan en helt almindelig iskold onsdag. Det er ikke tit man som forholdsvist ung og ny forfatter får skriveopgaver tilbudt fra fuldstændig uventet side, uden at have knoklet målrettet for dem først, så der er grund til at være lykkelig når det sker. Eneste kriterier var, at det gerne måtte være i samme dur som 'Jeg er modig', og skulle være færdigt engang i tidsrummet maj-august, hvilket burde være overkommelige krav.

Iøvrigt er det værd at gengive hendes første reaktion på, at det var mig, der havde skrevet 'Jeg er modig': 'Der er godt nok mange tissemænd i den, hvad?'

Ingen kommentarer: