lørdag, marts 10, 2012

Flotte ord med på vejen

Politikens faste anmelder, Steffen Larsen, nævnte for nylig min bog i en af sine anmeldelser:

"Det er, som om pigebøgerne ikke har hørt de dårlige nyheder endnu. Deres læsere er også rimeligt trofaste. Og læsende. Drengebøgerne derimod er oppe imod helt andre udfordringer. F.eks. manglende og umotiverede læsere. Så de skal være fornyende, skarpe og gerne med billeder i. / Når du har læst disse to pjattehistorier om piger på 12 år, skulle du prøve at læse Mads Heinesens bog fra sidste år om en dreng på 12 år fra Kalvehave: ’Jeg er modig. Indtil bladene en dag forsvinder’."

I øvrigt lavede Steffen Larsen for nylig et interview med mig til magasinet Børn & Bøger, hvilket jeg glæder mig meget til at se på tryk - jeg skal nok linke til det, eller citere fra det, når det bliver muligt. [se interviewet her]

Ingen kommentarer: